Selim'in Diş Buğdayı 1. Yaşımız ve Doğum Hikayemiz Selim'in Gymboree Günlüğü >
çocuklu tatil etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
çocuklu tatil etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Ağustos 2013 Perşembe

Selim'in Kıbrıs Çıkarması

Bu Selim ile yaptığımız 3. Kıbrıs seyahatimizdi. Ama içlerinde en zevk aldığımız ve tadını çıkardığımızdı. Çünkü ilkinde Selim 2 aylıktı ve hiçbirşey anlamadı, minderlerin üstüne yatırıyordum ve öylece koyduğum yerde uyuyordu kuzucuğum. İkincisinde 8 aylıktı o zaman da yaz dönemi değildi, değişiklik olsun diye ailecek gitmiştik, denizin ve kumun tadını çıkaramadık.

Şimdi ise Selim neredeyse 13 aylık. Beraberce bol bol denize girdik, kumlarda oynadık. Harika zaman geçirdik, o kadar çok keyif aldımki anlatamam. Aslında gitmeden önce korkmuştum acaba rahat edebilirmiyiz sorun çıkarmı diye, ama hiç korktuğum gibi olmadı. Hatta evde daha çok yoruluyormuşum onu farkettim. Ne yemek yemsinde ne de uyumasında zorluk yaşadık. 

Selim o kadar sosyal ve çevreyle barışık bir çocuk ki etrafındaki insanları izleyerek, onlara gel gel diyerek tüm yemeklerini silip süpürdü. Bebek arabasına koyduğum an hemen uyudu. Henüz yürümeye başlamadığından o kızgın kumlarda bir emekledi ki anlatamam. Ben ayağımı basmaya çekiniyordum sıcak diye, o alıp başını gidiyordu korkusuz korkağım:))

Uçakta da problem yaşamadık çok şükür, ön ve arka sıramızda oturanlarada ayrıca teşekkür ederiz, onlarda Selim'le bol bol sohbet ettiler.

Herşey çok güzeldi, ailecek çok keyif aldık. Hatta eve geldiğimiz gün tekrar geri gitmek istedim, 5 günde yorulmadığım kadar yoruldum evde. 

Seneye artık daha da güzel tatiller bizi beklior olacak inşallah. Bu senelik yaz sezonunu kapattık. 

Biraz da tatil fotoğraflarımıza bakar mısınız?? 














13 Temmuz 2013 Cumartesi

Yunanistan Maceramız


Bir macera peşine düştük, atladık arabamıza ve Yunanistan'a doğru ilerledik. Rotamız Kavala-Selanik-Halkidiki ve eve dönüş şeklindeydi. Eğer yanımızda annem ve babam olmasaydı böyle bir tatile Selim ile asla cesaret edemezdim. Nitekim 4 kişi zor idare ettik diyebilirim. Emeklediği ve yerde olmayı sevdiği için sürekli kucakta kalmak biraz sıktı kuzucuğumu.

İlk durağımız olan Kavala'da bir gece kaldık. Gider gitmez yemek yemeye gittik o kadar acıkmıştıkki. Soframızda oranın meşhur lezzetlerinden; kabaki, cacıki, kalamalari, ahtapot, karides vardı. 


Yunanlar o kadar rahat insanlarki artık yaz saati uygulamasına geçmişler 2'den sonra herkes siestada. Dükkanlar kapalı, sokaklar boş, kafeler full. Hayatımda bu kadar kalabalık kafeleri hiç bir arada görmemiştim. Uyuduk, uyandık ve rotamızı Selanik'e çevirdik. 

Yaklaşık 2 saat süren yolculuğu Selim uyuyarak geçirdiği için benim için iyi bir durum oldu. Selanik'in tam göbeğinde, merkezde bir otelde kaldık. Bizim İstiklal Caddemize benzeyen bir caddesi var; kafeler, mağazalarla dolu. Selanik'te Ata'mızın doğduğu evide ziyaret ettik. Fakat içine giremedik, restorasyon çalışmaları varmış. Çok eski bir geçmişi olmadığı için bu ülkenin gezilecek pek de müzeleri, tarihi yerleri pek yok. 



Selanik'te geçirdiğimiz 3 günün ardından Halkidiki'ye doğru ilerledik. Hayatımda gördüğüm en güzel denizlerden biriydi. Mükemmel bir koydu. Kuzucuğumda ilk deniz tecrübesini yaşamış oldu. Aslında ilk tatiline 2 aylıkken çıkmıştı fakat çok küçük diye denize sokmaya kıyamamıştık.

Selimcik su kuşu olduğu için gayet mutluydu.

 

Halkidiki'de o kadar güzel balıkçı köyleri varki anlatamam. Porto Carras, Porto Koufo gizli kalmış görülmeye değer mükemmel yerlerdi.

 




Buradada 2 gecemizi geçirdikten sonra düştük dönüş yollarına. Gelirken uğraya uğraya geldiğimizden yolu pek anlamadık ama dönüşümüz biraz daha uzun sürdü. Selim'i arabada idare etmek biraz zor oldu, çünkü sürekli hareket isteyen bir çocuk. Arka koltukta da araba koltuğu, annem ve ben olduğumuz için Selim'e kudurmak için pek yer yoktu. 

Çocukla yolculuk biraz zor olsa da gittiğimiz gördüğümüz yerler çok çok güzeldi. Hatta bu yazıyı yayınlamadan bir hafta önce kısa bir kaçamak yaparak haftasonunu Selanik'te geçirdik. İyi bir plan ve navigasyon aletiniz elinizde olsun, gitmesi çok çok kolay biryer Yunanistan. 

İşte muhteşem tatil ekibimiz; babam, ben, Selimcik, eşim, ve annem
İsteyenlere otel, yol, vize durumları hakkında bilgi verebilirim. Gide gele profesyonelleştik;)) 

Sevgiyle kalın...




Special design for Selim'li Zamanlar by GeCe